天神山ASで過ごす日々は、出会いこそ多けれど別れもまたラッシュアワー。時には退館した後もやり取りが続く滞在者も。
アーティストは自分が手がけたものは棄てられない性なので、ちょこちょこと制作物や、その材料までもが天神山に置いてゆかれることしばしば。あるアーティストの作ったこんなトレーナーとか、たまに着て遊んでみたり。
Heinzがトークにつかった色見本の瓶。Nadegeがくれた鉢と一緒に窓際に置いてみる。
「色っていうのはひとつに決まったものじゃない。周りの環境に依存していて、常に変化するものだ。」そんな彼のトークを思い出しつつ、薄曇りの午後と晴天の朝を撮り比べた。
窓の奥に映る黒い枝は、Heinzの作品の一部だったもの。今はボランティアの川島さんがトマトの苗を吊っています。天神山的クリエイティブリユースここにあり。
Days in Tenjin make not only a lot of encounters, but also need constantly partings. It’s like a rush hour of parings. There are few passed residents whom we keep in touch after their visit.
As an inherent, artists can’t abandon what they dealt with. They usually leave something like those stuffs even just materials often. To be little crazy I wore an weird sweat made by an artist (Boat).
The bottles that Heinz used to show as color sample in his talk. I put them with a plant from Nadege by the window.
“Color is not fixed existence. For they depend on their environments, they varying constantly.” As I just remembered his talk like this, I compared cloudy afternoon shot and sunny morning one.
There is a black brunch over the window. It was a part of Heinz’s work. By a volunteer Kawashima san it turns into a gardening tool for hanging tomatoes. This is our own creative reuse way.
taiga.